Smykkeli's historie, visjon og mål

Smykkeli ble grunnlagt i april 2019 av Nafiseh Padargani som selv driver nettbutikken sammen med sin mann, Christian Letén med 11 års erfaring innen netthandel for kjente internasjonale og norske varemerker. Vi håndplukker smykkene og importerer for videresalg etter følgende prinsipper: Vi velger kvalitetssmykker som er produsert gjennom sertifiserte prosesser med fokus på å forbedre prosesser som bærekraft, gode arbeidsforhold, lønnsbetingelser og likestilling. Smykkeli jobber etter retningslinjene fra FN’s bærekraftmål, les mer om om dette her.

Smykkene som finnes på vårt lager i Norge er av kvalitetssølv Sterling Silver, S 925 med rhodinering. Rhodering er viktig, fordi det det bidrar til å redusere allergiske reaksjoner og gir smykket et vakrere og blankere utseende og holder seg penere over tid. Smykkeli elsker delikate, glamorøse klassiske smykker med glade farger som bidrar til å gi positive assosiasjoner og god stemning.

 

Visjon

Vi vil skape økonomisk frihet for bedriften og redusere fattigdom på planeten

Smykkeli har som visjon å skape økonomisk frihet for bedriften og bidra positivt for planeten og menneskeheten ved å jobbe etter de 17 målene fra FN’s klimamål 2030. Smykker er en luksus som ikke kommer alle til gode – derfor ønsker vi å gi tilbake til mennesker som behøver det mest. Vi ønsker å bidra økonomisk slik at barn kan få skole og utdannelse. Vi gir derfor tilbake 1% av omsetningen vår til et godt formål som bidrar til å redusere fattigdom på planeten gjennom skole og utdanning. Vi publiserer hvilken organisasjon og tiltak som mottar pengene på slutten av kalenderåret.

Smykkeli gir 1 % av omsetningen til et godt formål – for å redusere fattigdom på planeten eller hjelp i nød.

For året 2019 gir Smykkeli 1% av sin omsetning til organisasjonen:
Leger uten grenser

 

Mål

Mål for våre kunder

Smykkeli vil ha fornøyde og lojale kunder ved å oppnå følgende mål  

  • Våre kunder elsker våre produkter og handleopplevelsen.
  • Våre kunder bidrar til å gi tilbake ved å handle hos oss.

Bedriften mål

  • Omsetningen skal årlig overstige kostnadene for å oppnå økonomisk frihet.
  • Økonomisk frihet betyr at bedriften kan investere i ytterligere ressurser
  • Smykkeli skal årlig dokumentere at vi jobber for å oppnå FN’s bærekraftsmål 2030.